Aquests
dies de mitjans del mes de Setembre no només hi ha hagut la Diada
nacional de Catalunya, és clar. També hi ha hagut una “celebració”
a Tordesillas, a Valladolid. Encara que sembli que no, la
reivindicació multitudinària feta per la majoria de la ciutadania
catalana (podem generalitzar tranquil·lament, ja que un 25%
d'aquesta va estar a Barcelona, al carrer, manifestant-se, prou
representatiu) té molt a veure amb l'aberrant “festa” del Toro
de la Vega de Tordesillas. Per a qui no ho sàpiga, l'esmentada
“festa” consisteix a envoltar un brau amb una aglomeració de
gent, mentre un nombrós grup d'homes (aquest any, ni una dona, i
tinc una sospita al respecte que després comentaré) armats amb
llances (no és conya) es dedica a ferir l'animal i dessagnar-lo fins
que al final s'abraonen a sobre de la pobra bèstia, encara
moribunda. Tot això davant de nenes i nens a qui no s'estan
d'estalviar-los tan cruel espectacle.
I
d'on ve la relació? El Toro de la Vega consisteix, ni més ni menys,
que a un linxament públic, un acte de tortura i abús perpetrat per
una colla d'eixelebrats que molt segurament cerquen inconscientment
de compensar una frustració de tipus sexual per tal d'afermar la
seva virilitat, a més d'afermar la seva superioritat davant un pobre
animal què és percebut com una mena d'enemic conceptual. Que ho
facin formant part d'un grup nombrós, armats amb llargues llances i
contra un animal confós i desorientat per l'abundós nombre
d'individus que l'envolten, ja diu prou de la covardia inherent de
l'acte, que esdevé una negació del seu propi propòsit, en tots els
sentits, excepte per als eixelebrats i aquells què, ancorats a una
visió profundament retrògrada i atàvica del món, mantenen la
força de la tradició per sobre de la raó i la civilització.
Ja
deveu veure per on vaig. La perversió del Toro de la Vega no només
consisteix a l'acte en sí, una autèntica barbaritat perpetrada
contra un animal indefens; un exemple d'una actitud impròpia
d'aquest temps a un territori que els seus governants es venten què
és el d'un estat desenvolupat i civilitzat, democràtic i modern.
Aquesta perversió també consisteix a la transmissió de tan
aberrant tradició a la generació més jove, com a costum portador
d'uns valors intrínsecs al fet d'ésser espanyol, uns valors
indestriables de la pròpia cultura i superiors no ja a qualsevol
ordre moral sinó a qualsevol opinió per raonada o raonable que
sigui. Com a arguments darrers a favor de la seva vergonyant
tradició, faran servir els mateixos que els defensors de les curses
de braus: que l'animal ha estat criat i alimentat només amb
l'objecte d'ésser escollit per a la “festa” (com si això de
criar una bèstia per a poder torturar-la i matar-la pogués ser
justificació de res a qualsevol lloc civilitzat); que hi ha
“estudis” (falsos, pagats, i a més refutats en cada ocasió;
s'ha demostrat més enllà de qualsevol dubte que els animals
pateixen i tenen sentiments) o, amb una barra incommensurable, que
mantenir aquesta “festa” dóna llocs de treball (quan s'ha
demostrat que les inversions necessàries per a fer-ho resulten
deficitàries, i que els mateixos diners invertits en activitats
productives donarien més feina i millors resultats).
Sense
dubte, podem entreveure rere aquest comportament cruel, atàvic i
prepotent i els arguments que volen defensar-lo una essència
carregada d'una supèrbia barrejada amb la por de saber què, en el
fons, no es té ni la raó ni la justícia, i llavors s'ha de
justificar l'acte i l'actuació com a resultants d'un establiment (el
terme en anglès és “establishment”), un sistema i uns costums
que són vàlids perquè són propis i comuns, i que no hi ha
arguments vàlids en contra. Senzillament no es considera cap
possibilitat en contra. La transmissió d'aquest dogma, sense
raonament, vol blindar-lo, i la seva defensa es fa de forma absoluta,
total, arribant a les seves darreres conseqüències si es pot.
Durant aquest darrer “Toro de la Vega”, els defensors dels
animals van ser increpats i apedregats, arribant a ferir a una noia.
És a dir, que si som al seu territori, hem d'acceptar les seves
regles, per injustes que siguin, i no tindrem opció a canviar-les.
I
heus ací la relació amb la situació política actual entorn a
l'independentisme català. Per al govern espanyol i per als defensors
de la integritat espanyola (que pretén ser física i mental, tant al
territori com a les mentalitats), els catalans tenim tot el dret del
món a ser com vulguem, sempre i quan ho fem fora del territori
espanyol. I és clar, com que Catalunya forma part del territori
espanyol, mentre hi siguem no tenim dret a decidir sobre el nostre
futur i punt. Què volem votar? No podem, no ens deixen, no volen que
ho fem. En tot cas, diuen, hauria de votar Espanya sencera, com a
darrer intent que la quantitat sigui la seva millor arma. I aquí no
es discuteix, ni es raona. Aquí, d'això no es parla. Arriben a
tenir la barra de fer-se veure com a interlocutors, que volen el
diàleg, però excloent-ne qualsevol possibilitat de votació, què
és precisament l'objecte sobre el qual s'hauria de dialogar.
Aquesta
actitud és prepotent i fa servir el nombre (hi ha més espanyols que
catalans, no comptant aquests dins dels primers), la llei (acordada
per tot l'estat, es tracta com a quelcom prioritari, per davant de la
gent a la que hauria de protegir) i la institució (l'estat espanyol
es considera superior a la ciutadania) com a elements de coacció i
d'argumentació definitius. És a dir, el govern espanyol té la raó
automàticament perquè diu que representa a més gent, perquè la
lletra de la llei diu que té raó i perquè, directament, és
l'estat espanyol. I d'això, en diuen democràcia, posant la cirereta
al seu pastís d'aberracions. Qualsevol persona amb sentit comú, dos
dits de front i un mínim de civilització veurà, al respecte del
que he anat escrivint, dues coses. La primera, que tradicions com el
Toro de la Vega són quelcom que cal extirpar per higiene cultural,
per progrés social: torturar els animals no és propi d'un ésser
civilitzat, i mentre això es mantingui no es pot pretendre que les
persones tinguin un autèntic respecte, ni per la natura, ni pel seu
entorn, ni per altres persones. La segona, que la imposició de
quelcom de forma autoritària i sense raonament és quelcom què, com
a propi d'un passat sotmès a formes dictatorials, cal eliminar en
favor d'un diàleg obert i sincer, què és l'única forma d'evolució
política, i l'única forma en que les comunitats poden
desenvolupar-se políticament i socialment, com a iguals, superant la
submissió pròpia de les dictadures.
Sort
tenim a Catalunya que l'estat espanyol no pot fer com els eixelebrats
defensors del Toro de la Vega, i no podrà, per molt que alguns es
ventin de fer-ho, els tancs al carrer. Ja els mateixos militars
espanyols adverteixen que no és només improbable una ocupació
militar espanyola de Catalunya, sinó que no tenen ni tan sols els
mitjans materials i el personal per a poder fer-ho. I tampoc podran
fer-ho perquè ja la sola idea és antidemocràtica per definició.
La democràcia, ja ho he dit en altre lloc, és resultat de la
votació per part de la ciutadania. La llei es fa per a protegir i
dirigir la ciutadania, no per a reprimir-la i coaccionar-la. L'estat
(i el govern) són el resultat de l'acció ciutadana, el seu “òrgan
rector”, per dir-ho així, i no han de ser mai als seus carcellers.
L'essència de l'estat espanyol és prepotent, coaccionant i cruel,
ja que no té ni vol tenir en compte la voluntat de la ciutadania;
l'estat espanyol cria i alimenta els ciutadans per tal que aquests
alimentin l'estat espanyol. Exactament
com fan amb el Toro de la Vega.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada